fredag 10 februari 2012

8 is enough...

Gammalt inlägg från 2010-09-08 och 2010-09-09

Titeln hänvisar till en utmaning som cirkulerar i scrapvärlden, den går ut på att man med endast 8 st olika scrapsaker skall skapa minst 4 layouter. Cardstock (enfärgat baspapper), limprodukter, pennor, skärverktyg (sax och skärmaskin) m.m. kan man använda obegränsat, men det är ju lite olika också hur man tolkar utmaningen individuellt.
För att sparka igång scrapcellerna bestämde jag mig för att testa på utmaningen...


 

Följande kit användes:
1-3: Dubbelsidiga mönstrade papper från SEI
4: Alphastickers även det från SEI
5: BAMSEstora brads (prickiga från Bazzill, knappar från Eyelet Outlet)
6: Humleknappar (infälld bild, glömde plåta dem först)
7: Band med knappar påsydda - fabrikat okänt
8: Blommor!

Alla grejor var "hopplösa" som jag haft lite svårt att få användning av, så min utsvävning fick bli tre olika sorters FINA blommor! I övrigt har jag använt fästprodukter (jodå, hit räknar jag KALLT med symaskin & häftapparat! *hihi* ), fluid chalk, svart penna, cardstock, skärmaskin och sax.

Och såhär galet blev det - märks väl inte ett DUGG att det var hundra år sen jag scrappade så det bara skvätte kreativitet hit å dit när jag väl satte igång? Jösses.... *himlar med ögonen*
Det blev en dubbel, chansade inte utan gjorde efter en skiss av Webmosterhelene:






Sådär!

Hemkommen från ett bra samtal med f.d. chefen, kanske inte så uttömmande som jag hade hoppats, men jag känner ändå att jag kan nöja mig med detta och tycka att det blev ett bra avslut - trots allt. Åtminstone med honom! Än är inte sista ordet sagt till dem i toppen... Nog om det!
Väl hemma igen efter en uppfriskande fika med min lilla familj började det rycka i scrappnerverna igen - och det blev en 12x12" som även den har Semlan som huvudrollsinnehavare! Mycket p.g.a. hennes färger som passar ypperligt med de papper jag valt till kitet!


Mission accomplished! :)
Klar, klar , klaaaaar! *trallalallalaaaaa*
Det blev faktiskt hela 5 (FEM!!!) layouter i storleken 12x12" av mitt ihopplockade kit- fantastiskt! Cardstocken hade jag också beräknat ganska lagom, fick hämta ett mörkbrunt till inför sista, men ändå är jag jättenöjd! Dels för att jag fick ut jättemycket av material som jag själv var dödligt trött på och som jag mer eller mindre ansåg hopplöst - förutom blommorna, och dels för att slutresultatet verkligen blev över förväntan! Vilket flow!

Så här blev då de sista två layouterna:



Det enda "fusket" var att jag använde en stämpel med tassavtryck på en av layouterna, men den var bara tvungen att vara med!

Så här såg det ut när det var klart...
_________________________________
Carpe Punctum - Linda LW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar