måndag 15 oktober 2012

Hobbyworld | Scrapliftutmaning!

Scrappat för Hobbyworld
----------------------------
Vi tjejer i designteamet bestämde oss för att lifta varandra i en kedja, kika gärna in direkt i inlägget så ser du hela läckra kedjan, du hittar den här: Scraplifta Varandra

Min tolkning blev enligt följande (inklusive min originaltext):

Jag liftade först färgerna, jag blev jätteinspirerad av det gula och det vita i Tesas layout, sedan blev det några fler färger av bara farten, men gult och vitt känns ändå framträdande.
Jag liftade även chevronmönstret i bakgrunden, mitt gjort av papper dock, och inte enligt mönstret, men det blev coolare att blanda lite så det blev lapptäckstekink.
och slutligen liftade jag placering av både foto och titel.

Jag tycker vanligtvis att det är jättesvårt att lifta då jag blir så påverkad när jag tittar på andras alster, skisser passar mig egentligen bättre - MEN , detta var jätteroligt och väldigt inspirerande, så detta med att lifta/inspireras av andra ska jag försöka göra lite mer av framöver!
------------------------------
---------------------
First I lifted the colors, the white and yellow in Tesas layout really spoke to me and got me started, and then some other colors came along as well, but still white and yellow are quite in focus. I also lifted the chevron pattern in the background, but in my version it's all in small pieces of paper, a little bit mixed like in a quilt, and finally I lifted the placement of photo and title.

Usually I think it's a bit difficult to do scraplifts, I get influenced and can't think freely, so working by a scetch generally suites me way better, BUT, this was a great deal of fun and really inpiring, so there will be a lot more lifting over here in the future!

_________________________________

Carpe Punctum - Linda LW

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar