onsdag 24 oktober 2012

Swe Scrapbooking | Kortutmaning v.43

Scrappat för Swe Scrapbooking
-----------------------------

Veckans skiss är ritad av Maya/Miffot:



Maya har verkligen gjort en jätteläcker och lite annorlunda skiss som jag tycker sticker ut från mängden! Jag kunde inte göra annat än att prova - och jag tyckte den var helt perfekt till ett kort med lite mer maskulint stuk till min svåger!

Jag har gjort bakgrunden genom att tejpa fast aluminiumtejp från Biltema på ett slätt bakgrundspapper, sedan har jag embossat fram reliefmönstret med min Grand Calibur och en embossingfolder från Spellbinder. Jag har sedan färgat in mönstret med svart akrylfärg, torkat bort lagom mycket med hushållspapper, gnuggat på lite metallisk kopparfärg - och sedan har man en helcool bakgrund till vilken skapelse som helst!



Här kommer en lite mer nära bild där man kan se de coola effekterna på den före detta spegelblanka aluminiumtejpen från Biltema!


_________________________________

Carpe Punctum - Linda LW

1 kommentar: