torsdag 21 februari 2013

Hobbyworld - Inspirerad av ett foto | Inspired by a photo


Inspiration kan man hitta i allt! Jag brukar kunna hitta min i vackra papper, skisser, färgkombinationer, en känsla, en låttext - eller som här i ett foto! I helgen hade jag totalt tappat bort min inspiration och kunde inte riktigt hitta den någonstans hur jag än försökte. Sen såg jag ett foto min kollega Henrik Nilsson/simplygreat hade lagt upp på Instagram och visste direkt vad jag ville använda för färger (och ja, temat tilltalade mig också), sen gav allt sig självt och det blev tre kort på samma färgtema. Älskar kontrasterna!
---------------------------
You can find inspiration in everything. I usually find mine in beautiful patterned paper, sketches, color combos, a certain feeling, some lyrics - or in a photo as I did this time! This past weekend I totally lost my inspiration, couldn't find it at all. Then I came across a photo my collegue Henrik Nilsson/simplygreat put up on Instagram, and immediately I knew what colors I wanted to use (and yes, the theme also spoke to me), I went with my flow and came up with three cards in those colors. Love the contrasts!



Här kommer då fotot jag hittade inspiration hos: | Here's the photo I got inspired by:


Ganska enkla kort gjorda utan avancerade tekniker, hör och häpna så har jag inte ens chalkat kanterna denna gången. Däremot många lager på lager och 3D-kuddar för att skapa djup.
---------------------------
Pretty simple cards made without advanced techniques, didn't even use chalk on the edges. I just used a lot of different layers and in between I added some 3D adheseves to get depth.


Kolla bara vad snygg glittertejpen från Bazzill Basics är! Inget kladd, bara att klippa av passande längd på remsan och sätta fast! Jag använde både röd och silver till mina kort.
---------------------------
Isn't the sparkly tape från Bazzill Basics just great looking? No mess, just cut the size you need and adhere! I used both red and silver on my cards.






Materiallista | Supply List
  • Bazzill Basics - White Cardstock
  • Bazzill Basics - #304302 6x6" mini prints double sided patterned paper
  • Bazzill Basics - #304347 Glitter Tape, Red
  • Bazzill Basics - #304349 Glitter Tape, Silver
  • Spellbinders - #GC-001 Grand Calibur Die Cutting Machine
  • Spellbinders Nestabilities - #S4-370 Blossom Five
  • Spellbinders Nestabilities - #S4-329 Butterflies Circles
  • Marianne Design - #LR0168 Flower & Doily Round
  • Teresa Collins - #SP3117 Spring Fling chipboard elements
  • Prima Marketing - Paper rose and leafs
  • Prima Marketing - Bling
  • Misc ribbons


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar