tisdag 19 februari 2013

Scraplagret | Fina paket i vintermörkret!

Jag gillar att ge bort små presenter emellanåt, många av dem handgjorda (förstås). Det kan vara allt från scrappade minialbum, väldoftande tvålar, handgjorda smycken m.m. Till presenter behöver man trevligt inslagna paket, och vad är då bättre än vackert dekorerade askar som är precis lika trevliga att få i present som innehållet?

Jag har inte gjort dessa askarna själv för en gångs skull, men det finns en uppsjö av mallar om man Googlar lite, både enkla och mer avancerade, om man vill göra alla momenten helt handgjorda!

Ett knippe vackra papper från Pion Design, lite härliga dekorationer, lim - klart!


Till asken nedan har jag använt cardstock från Bazzill Basics som den blå grunden mot asken, sedan papper ur Pion Design - Play Time. Toppat med ett vackert filtband (Webster's Pages Trim - Double Scallop Trim) och ett blåvitt snöre.  Den stora vita blomman har jag gjort själv med hjälp av band, en knapp och nål och tråd, bara en massa öglor av bandet och dra ihop med några stygn! Allra sist ett par vackra blommor som toppen på verket! Hälsningen är gjord med Studio Calico/AC - Thickers Flakey Red, chipboardbokstäver och sitter på en Inkssentials Surfaces #5 Manila Tag.


Asken nedan är även den grundad med cardstock från Bazzill Basics och papper ur Pion Design - Play Time. De röda duttarna är Studio Calico - Mistable Thicker Shapes Elongated Hexagons, infärgade med Distress Stain - Fired Brick. Lite vackra blommor, trälöv från Studio Calico och ett vackert band som krona på verket.


På den sista asken har jag använt mig av Distress Stain - Fired Brick igen, men denna gång i kombination med en mask från Studio Calico (Stencil - Elongated Hexagons), jag har målat direkt på det vackra gröna mönstrade pappret från Pion Design - Play Time. Sedan har jag ritat lite prickar med svart tuschpenna, och sedan fyllt i konturerna med en opak vit penna. Även här har jag använt Studio Calico/AC - Thickers Flakey Red, chipboardbokstäver som sitter på en Inkssentials Surfaces #5 Manila Tag. till hälsningen, sedan har jag även lagt till ett par matchande vackra blommor och ett vackert band att binda ihop allt med!


De var allt för denna gången, hoppas att ni blir inspirerade att ge bort många fina små presenter! Det passar alldeles utmärkt så här års då alla är trötta på mörkret och behöver piggas upp med en liten överraskning! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar