söndag 24 mars 2013

Nymålade tavelramar

I fredags och igår roade jag mig med att måla bland annat ett gäng tavelramar som i flera år haft en brun antikbetsad finish. Nu skulle de bli vita! Helt vita blev de dock inte, jag valde att måla dem först i en mörkt brun färg, sedan när det bruna torkat målade jag ett lager med Crackle Glaze som fick torka i ett par timmar ungefär - och sedan på med vit färg. Crackle Glaze gör att den färg man lägger på uppepå den spricker sönder, och ger ett härligt antikt utseende när den mörka bruna jag målade underst lyser fram igenom sprickorna.. Passar perfekt till den stil jag eftersträvar!

Så här blev resultatet:



Det finns mycket man kan göra själv för en billig peng! Ramarna har jag köpt trärena jättebilligt på IKEA för några år sedan nu. Det känns fint att ställa saker i hyllan som man fixat med själv! Färg och andra material hittar du i närmaste välsorterad färg- eller hobbyaffär. Lycka till!

// Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar