tisdag 30 april 2013

Scraplagret | Tag Pocket Card till Madde


Sedan några år tillbaka har jag en viss förkärlek för Tag Pocket Cards. De passar till mycket, men främst brukar jag göra dem till nygifta och jubilarer - eller som idag, till en härlig tjej som fyller 19 år! :) Och ännu en gång har jag arbetat med utgångspunkt från mina fantastiska papper från serien Place in Time från Graphic 45. Det fanns så många olika mönster och färger på dem att jag lyckats göra ett flertal olika projekt så här långt, alla med ett eget uttryck, kul tycker jag!

Basen har jag gjort med matchande cardstock från Bazzill Basics (ett helt 12x12" ark), först bigade jag på 7", sedan vrider man ett halvt varv och vänder upp och ned och bigar på mitten, sedan vände man upp och ned igen och bigar 3" in från kanten på bägge sidor parallellt med mittenvecket. Slutligen är det bara att fästa ihop sidorna på lämpligt sätt, göra tags i passande storlek - och dekorera tills man är nöjd!

På tagsen kan man skriva nåt, eller så kan man bara scrappa loss - här finns inga regler, bara kreativt tänkande! ;)



För att dekorera framsidan har jag använt en blomma från Prima, band, samt chipboard och bokstavsstickers från Graphic 45. Träsiffrorna är från Studio Calico.


Till insidan har jag dekorerat lite försiktigt med blommor, brads och band .



Nästa vecka är jag tillbaka med ett till alster, sitter redan nu och planerar vad jag ska hitta på med sakerna här bredvid mig... :) På återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar