lördag 4 maj 2013

Hjärtliga Dekorationer!

Idag har jag ägnat mig åt lite heminredningsdekoration á la Shabby Chic Style... Inte svårt alls. En färdig blompinne med hjärta och lika fast lite mindre hjärta på hampasnöre, vitmålade och klara - och absolut fina så som de är! Men, som den scrappare och pysslare jag är så måste jag givetvis sätta min egen touch på dem.

Ritade av hjärtanen på papper, skissade dem sedan några millimeter innanför linjerna och klippte ut så att det vita syns runt om. Chalkade kanten på både papper och hjärta innan jag limmade fast pappret. Klippte loss några metallrosor från girlangen och lindade tråden rund ett tunt penselskaft för att få krusidullerna, och limmade sedan fast rosorna - klart! Hittade dessutom ett passande hampasnöre som fick bli rosett på blompinnen.




Nedan ser vi blompinnen på plats i sin tilltänkta kruka - inte illa alls!


Och här nedan ser vi hjärtat på hampasnöret, det har fått en alldeles egen plats i vardagsrummet bland alla andra attiraljer.


Kika in hos Annelie & Mians om du har vägarna förbi Västerås, butiken har en hel del spännande saker att altra som lämpar sig bra som heminredningsdetaljer! Fina presenter blir det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar