tisdag 7 maj 2013

Scraplagret | Tidskriftasamlare - i behändigt format!

Idétorka!
Ibland drabbar det mig. Ibland drabbar det mig dessutom HÅRT! Här sitter jag med en hel DRÖS med ursnygga papper från serien Secret Garden från Graphic 45, lika mycket snygga dekorationer och lite annat spännande ni ska få kika lite närmare på under kommande veckor - och jag kan just precis då inte klämma ur mig en enda bra idé till alster...

Vad gör man då? Jag brukar alltid gå "back to basics", göra något enkelt, kanske bara städa lite bland scrapgrejerna, eller som jag gjorde här - hitta på nån ny och smart förvaring! Något enkelt bara för att sparka igång scrapcellerna!

Jag gjorde tidskriftsamlare i miniformat, perfekt för att passa mina färdiga kort i A6-format! Ja, eller färdiga kortbaser om man hellre vill det? Jag använde min Silhouette Cameo och skar ut basen i cardstock från Bazzill Basics, med ett mönster jag köpt, men är man lite händig kan man lätt klura ut hur man gör ett alldeles eget om man exempelvis tittar hur en i normal storlek från IKEA är uppbyggt. Etiketterna är även de i vanlig cardstock från Bazzill Basics. och de är sedan fastsatta med enkla brads i matchande färg.

Easy peasy!

och NU är scrapcellerna igång må ni tro - vänta bara... ;)






Scrappa Lungt!
- eller inte.... ;)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar