torsdag 25 juli 2013

Silver on a plate!

Martha Stewart - alla pysslares gudinna!
Från att ha varit helt anti för några år sedan när jag tyckte att MSC var för kommersiellt är jag nu för evigt omvänd, med besked! Amen.


Ooooooooh! Jag är exalterad! Martha Stewart har gjort det igen! Som multi-/allroundpysslare har jag drivor av färg i många olika varianter för olika ändamål runt om i huset, och då menar jag DRIVOR! Det Martha Stewart har gjort är att ta fram EN färg för alla typer av underlag, brilliant eller hur?

Istället har hon gett dem olika ytfinisher, så de flesta färgerna (vad jag vet idag) finns att få i följande finisher. Underbart!
  • Satin/Matte
  • High Gloss
  • Pearl
  • Metallic
  • Glitter 
 Jag var bara tvungen att testa färgen på en vit tallrik, så jag tog två färger, en metallic och en glitter, en svamp, en palett och en snygg Martha Stewart stencil.
-----------------------------
Ooooooooh! I am amazed! Martha Stewart did it again! As a multi/allround crafter I have loads and loads of different kinds of paint all around the house, and by that I truly mean LOADS, ok? What Martha just did is that she made ONE paint for all kinds of surface, isn't that brilliant or what?

She made the paints and gave them different finishes, so most of the colors (as far as I know at the moment) are available in all of the following kinds of finishes. Splendid!
  • Satin/Matte
  • High Gloss
  • Pearl
  • Metallic
  • Glitter
I just had to try my paint on a white plate, so I grabbed two paints, one metallic and one glitter, a sponge, a palette and a really nice Martha Stewart Stencil.




 Stencilen är självhäftande, även det är ju galet praktiskt! (och jo, den är fortfarande självhäftande efter tvätt)
-----------------------------
The stencil is self adhesive, also brilliant!(and yes, it's still sticky after end of use and wash)


 Svampade på färgen, först metallicen, lät den torka ca 5 minuter, sen på med den glittriga. Sen snabbt in i tvättrummet med stencilen för att få den ren.
-----------------------------
Sponging my colors on, first the metallic onte, let it dry for 5 minutes the on with the glittery one. Then fast into the sink to wash away color from my stencil.


 En närbild på slutresultatet:
-----------------------------
A close up of the result:


Riktigt bra, eller hur?
Jag kan varmt rekommendera den här färgen som har så otroligt många användningsområden! Vill du måla på porslin, trä, plast, metall - ja vad du nu vill, så är det här färgen att använda! Förutom i en massa snygga färger så finns den som tavelfärg i flera olika kulörer, som magnetisk färg, med krackeleringslack och så vidare, jag har själv inte ens upptäckt allt ännu... Inga begränsningar än vad jag vet i alla fall!

Och förresten! Efter att min tallrik fått härda i 21 dagar kan jag till och med stoppa den i diskmaskinen! Det går att härda den snabbare i ugnen, men inte i detta fall då jag använt glitterfärgen, så jag får snällt vänta mina 21 dagar - men diskmaskinen klarar den sedan. Och vad gör väl det? Lite glitter kan man alltid vänta på! ;)
-----------------------------
Really nice isn't it?
I strongly recommend this multi purpose paint! If u want to paint on plates, on wood, plastic, metal - whatever you choose, this is the color you'll need! You can also get it as chalk board color, as a crackle medium and so on... No limits what so ever as fas as I know!

After letting my plate cure for 21 days, I can put it in my dishwasher, how about that? If I don't use glitter color I am able to cure it faster using my oven, but I like glitter so I'll wait 21 days! ;)


Materiallista | Supply List | Hobbyworld Retailers
  • Martha Stewart Crafts - Adhesive Stencils - Classic Serif Alpha #33275
  • Martha Stewart Crafts - Craft Paint - Metallic - Sterling #PL32128
  • Martha Stewart Crafts - Craft Paint - Glitter - Sterling #PL32181


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar