tisdag 3 maj 2016

Birmakullen nu hela TVÅ veckor!

Tiden går snabbt när man har roligt sägs det - och visst är det så!
Det är första gången i mitt liv jag får vara med om en kattkulls uppväxt, och jag tycker det är vansinnigt spännande!

Jag hade oturen att missa själva födseln, jag hade väldigt gärna varit med då också, men jag är glad och tacksam att allt gick bra med både mor och bebisar, och det är betydligt viktigare än att jag fanns där just då.

Hur som helst, i dag är det två veckor sedan kullen om tre små birmor föddes, och som jag berättat tidigare har vi en separat blogg som följer dem HÄR, men jag kommer givetvis att ge små smakprov även här inne lite då och då!

I samband med dagens vägning försökte vi oss på en individuell fotografering, men det gick sådär... Bäbisarna är inte helt samarbetsvilliga, något ljuskänsliga - och mamma Cayenne tyckte definitivt att vi kunde komma på något vettigare att göra! Vi fick försöka skynda oss igenom sessionen så lugnt och stillsamt det nu gick. Bilderna blev också därefter. Just nu längtar jag ett par veckor fram i tiden då kattungarna går lite lättare att distrahera med en fjädervippa...

Däremot ser man bättre och bättre olika personliga drag hos ungarna, samt färger på öron och svans börjar framträda. Jättekul!

Vi börjar med några bilder på Snutten:
Här ser man hur den lila färgen börjar komma fram på öronen.






Och så några bilder på Pipen:
Pipen har också fått lite färg på öronen, även svansen på honom skiftar nu i lila.





Och till sist bilder på Tuten:
Lilltjejen som låter mest av alla, och den absolut mest svårfotograferade idag! Hon är extremt snabb och rörlig för att vara så liten...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar