fredag 5 maj 2017

Virkad kattkorg

Jag har lagt en fleecefilt i botten.

Ville prova på att virka en kattkorg till de små fyrbeningarna, och det blev lite av en utmaning då garnet jag använt var betydligt mer elastiskt än jag räknat med. Personligen hade jag nog önskat att garnet var mer stumt så slutresultatet inte blir fullt så töjbart och oformligt.
Nu har jag löst det genom att dra en dubbel garntråd runt hela korgen och knytit den i en rosett som kan justeras efter behov, det ger lite stadga så den inte faller isär.

Katterna har godkänt min prototyp - nu ska här bara funderas på hur den går att utveckla så den blir perfekt!

Korgens botten är 35 cm i diameter, och höjden är ca 22 cm om man viker upp kanten. Jag har använt ett 900 g nystan Zpagetti i färgen taupe till projektet. Läs mer om garnet HÄR!



Modell: Smulan

Modell: Zoya

Modell: Zoya

Modell: Loppan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar