fredag 6 april 2012

Mitt första månadskit - Mollys Scrapbooking

WOW!
Jag har tidigare varit väldigt restriktiv mot månadskist då jag haft svårt att skapa med papper som jag inte valt helt själv. Jaghar kunnat sträcka mig så långt att jag köpt ett papperspack där jag gillade några och sedan fick resten som ingick i packet "duga". På senare tid har jag istället hittat en hel del inspiration i att gå utanför min "comfort zone" och experimenterat med olika papper och material som jag normalt inte jobbar med - och jag bara ÄLSKAR det!

Hur som helst, jag gjorde slag i saken och signade upp mig för månadskit hos Mollys Scrapbooking, mest egentligen för att jag över lag är väldigt dålig att arbeta med kraftiga färger - och såg en spännande utmaning i att sätta tänderna i Mollys färgsprakande månadskit. Att det visade sig att hon levererar även kit i Chabby Chicstil är ju ingen nackdel - då kan jag få både utmaningen och känna mig bekväm i "hemmamiljö"! sagt och gjort - igår ansåg jag mig frisk nog att ta en tur in till byn och hämta ut mitt månadskit.

Det färgglada kitet innehöll följande (och ja, jag var givetvis tvungen att ha extrakitet också - helt ljuvligt!):




Det var ju bara att frossa i färger!
När jag öppnade paketet och såg alla fina papper och dekorationer så visste jag DIREKT vilket foto det var jag ville scrappa. Ett jättehärligt foto på min dotter från 1998 med hennes specialmin som hon alltid gjorde - ofta och gärna för att man skulle skratta istället för att tillrättavisa henne av någon anledning... Inte alltid lätt att vara en konsekvent förälder när man blir lurad att skratta... ;)

Detta är då resultatet:


 
Jag skar ut en 2" remsa ur ett rosamönstrat papper och tryckte ut hjärtan med min QuicKutz, från båda håll så att alla inte var helt symmetriska. Sedan chalkade jag runt alla hjärtan (haha - och runt PRECIS allt annat också för den delen... ) och gjorde en blomma av alla hjärtan. Stansade ut en cirkel, knycklade ihop en lite och chalkade även den - och sedan några ditritade krumelurer, en knapp och och lite twine som pricken över i - Taadaa!







Här gjorde jag en lager-på-lager-blomma av det fina rosa spetsbandet och en färdig blomdekoration som följde med kitet. Klippte av en lagom bit spetsband, trädde igenom en tråd längs med ena långsidan på bandet , drog ihop och knöt - klart. Sedan var det bara att fästa den andra dekorationen uppepå.


Obsevera att jag använt spillpapper som blev över när jag stansade ut alla hjärtan som en bård på vänstersidan av layouten. Rev av halva, chalkade - och häftade fast dem! En kul detalj! Gillar att använda så mycket som möjligt av materialet och lägga så lite som möjligt i pappersåtervinningen!


Hoppas jag förmedlat lite inspiration till någon annan! :)
_________________________________

Carpe Punctum - Linda LW

1 kommentar:

  1. Vilken underbart härlig layout med många detaljer att titta på länge! =)

    SvaraRadera