torsdag 1 november 2012

Serenade – A tribute to my everyday traveling




Jag pendlar till jobbet, inte varje dag, men de allra flesta arbetsdagarna. I två år har jag gjort det och jag har under den här tiden både uppskattat egentiden det ger mig – något en heltidsarbetande förälder faktiskt inte har i överflöd – och dessutom försöker jag ofta göra något konstruktivt av det!

Längs vägen tar jag ofta fotografier som gestaltar lite allt möjligt i min vardag, och detta har jag nu knutit ihop till en hyllning – en serenad – till mina resor till och från jobbet! Vad kan då passa bättre än serien ”Serenade” från Basic Grey?
----------------------
I am traveling to work, not every day, but most of them. I did this for the past two years and during this time I've been appreciating the ”me-time” I get – time a normal parent working full time don't get – and I always try to make something good out of that time so it wont be a waste.

Along the way I take pictures of everyting and nothing that symbolizes my everyday life, and tghis is what I've put together to a tribute – a serenade – to my trips back and forth to work! What could be better for making that than the collection pack ”Serenade” from Basic Grey?



Använde Bazzill Basics Kraft som bas, mistade lite svart och gjorde ringar av gesso (går ju bra med vilken färg eller annat klet som helst), och sen när det torkat var det bara att köra...
----------------------
Used Bazzill Basics Kraft as a base, did some misting in black and made som circles in gesso (wold make with any kind of color or white paste), and after it all dried up I just went for it.



Blommor och glödlampa från Prima Marketing.
----------------------
Flowers and light-bulb from Prima Marketing.



Bokstavsstickers från Basic Grey – Serenade.
----------------------
Alpha-stickers från basic Grey – Serenade.



Cykeldekoration i chipboard från Basic Grey – Serenade.
----------------------
Chipboard bicycle decoration  from Basic Grey – Serenade.

Journalingruta även den från Basic Grey – Serenade.
----------------------
Journaling sheet from Basic Grey – Serenade.

Tills vi ses igen! | Until next time!

Materiallista | Supply list | RETAILERS
  • Bazzill Basics – Classic Kraft T9-960
  • Bazzill Basics - Raven T10-1081
  • Bazzill Basics - Classic Chantilly T10-1006
  • Basic Grey - Serenade Collection Pack C-SER-3896
  • Basic Grey - Serenade Alphabet Stickers SER-3899
  • Basic Grey - Serenade Printed Chipboard SER-3907
  • Basic Grey - Serenade Snippets SER-3906
  • Prima Marketing - Flowers
  • Prima Marketing – Wooden Buttons
  • Prima Marketing - Junkyard Findings Typo Bulbs 1
  • Scrapbook Adhesives - Photo Corners Classic Style Black 01626-10

2 kommentarer:

  1. men guu så snyggt! jag är så glad att du är i dtgänget på Scraplagret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du - det värmer gott, och jag är jätteglad jag också för möjligheten! :)

      Radera