tisdag 12 februari 2013

Scraplagret | Mobila hjärtan


Det behövdes lite mera kärlek här hemma!
Så här strax innan Alla Hjärtans Dag tager man vad man haver och så gör man det bästa av det! Med andra ord tog jag ett snyggt mönstrat papper från Prima Marketing och enfärgad, mörkbrun cardstock från Bazzill, ritade upp hjärtan med hjälp av mallar i två olika storlekar (närmare bestämt åtta av var) och klippte sedan ut dem.


Jag bigade alla hjärtan på mitten, uppifrån och ned, med framsidan på insidan av vecket, sedan limmade jag ihop mina hjärtan fyra och fyra. Innan jag limmade ihop de sista två sidorna lade jag ett snöre mellan, ca 50 cm långt.


Jag chalkade kanterna med Chalk Fluid Edger, limmade fast de mindre hjärtanen på de större, dekorerade med halvpärlor och trädde fina pärlor i glas och pärlemor på tråden, både över och under mina fina hjärtemobiler!


Nu hänger de där och pryder mitt sovrumsfönster!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar