fredag 24 maj 2013

Du är solen i mitt regn...

Dubbelvikta kort i formatet 6x6" (ca 15x15 cm) är min absoluta favorit, det går att göra så otroligt mycket kul grejer med ett fyrkantigt kort! Och ska man nu inte peta ned kortet i ett kuvert för att skicka det med posten, utan överlämna det för hand så gör det ju absolut inget att det sticker ut lite papper och dekorationer här och där - det blir ju bara en kul effekt!

Den här söta lilla stämpeln är en av tre stämplar från Vilda Stamps som man köper i ett kit, och den införskaffades med min dotter i åtanke som bara ÄLSKAR allt manga- och animeinspirerat. Och givetvis är kortet till henne också, men det vet hon inte riktigt än... Om en stund vet hon det! ;)

Det är lite allmän kompott på det här kortet som blev lika lekfullt som jag upplever stämpeln! Jaghar använt spillpapper från tidigare projekt, själva kortbasen är det turkosa pappret man ser skymta lite vid kanterna, sedan har jag klistrat lite olika washitape, jag har klippt ett hjärta på fri hand som jag lagt lite bakom stämpelmotivet, jag har ritat lite vita prickar här och var. Har gjort som en tyllrosett bakom blommorna, och så givetvis dekorerat med lite blommor, bling, en fjäril - och några bitar Glimmer Glass (de lite brunaktiga genomskinliga löven och fågeln).

Stämpelmotivet har jag färglagt med mina Spectrum Noir-pennor.






Där ser ni - regn är ganska trevligt, då kan man sitta inne och pyssla ihop ett kort för att tala om att man uppskattar sin fina dotter! Kort som man ger någon "bara därför att" är ofta de allra mest uppskattade därför att de inte är förväntade.... Gör någon glad du också! :)

Kram från mig i Norberg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar