måndag 13 maj 2013

Till min lilla mamma!

Om ett par veckor, närmare bestämt söndagen den 26:e maj är det Mors Dag! Jag har gjort ett litet kort till lilla mamma, men hon får ett annat till mors dag då detta ska stå i butiken ett tag framöver. Jag var lite sugen på att göra något med min Cameo, så det är faktiskt vad jag har gjort här! Både texten, blommorna och min svarta doily är utskuren med hjälp av min Silhouette Cameo. Även stativet som kortet står i på den översta bilden är utskuren i papper!



Här nedan ser man tydligt hur jag gjort blommorna i tre lager, sedan har jag ritat prickar på dem och toppat med en liten blingsten.


Även texten "Mamma" är uppbyggd i tre lager.


Hoppas jag lyckats inspirera till lite kortmakeri så här till helgen. Går du och funderar på att investera i en Cameo kanske? Då måste jag föreslå en tur till Annelie & Mians i Västerås, har ni tur så har Annelie eller Åsa säkert tid att visa hur smidig den är att arbeta med - och hur mycket man faktiskt kan göra med den! Man bör dock ha baskunskaper i hur man hanterar en dator, och skaplig engelska är nog också ett krav då både programvara och de flesta guider är på engelska, men det är inte alls svårt att lära sig hur den fungerar - och själv tycker jag att det är väldigt väl investerade kronor med tusentals möjligheter!

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar