torsdag 28 november 2013

First Christmas decoration of the year

Första juldekorationen för i år fixad! Jag brukar i och för sig inte vara allt för generös med julattiraljer, satsar hellre på mycket levande ljus och eventuellt naturella ting som verkligen doftar jul, som exempelvis granris, apelsiner, kanelpotpurrier och liknande, tomtar är inte min grej liksom... Men med mitt läckra papperspaket från Echo Park kan jag ju inte bara göra julkort och ge bort till andra, jag var tvungen att hitta på något som faktiskt jag själv skulle kunna ha framme över jul. Det blev en liten julskylt-prydnad-mobil-grej. :) Storleken är 9x6".

Strax efter fotot nedan togs fick jag raskt hitta ett säkrare ställe att hänga den eftersom mina hjärtesnören uppenbarligen såg aptitliga ut och min katt Loppan gjorde ett väldigt angeläget försök att slakta mitt alster för dagen...

-----------------

The first Christmas decoration of the year completed! I'm usually not very found of traditional Christmas decorations, not loads of it though, I prefer natural made before mechanical made, like wreaths, oranges and such, those things surrounds me with the aroma of Christmas. And candles, LOTS of candles!
BUT... I've got this beautiful kit from Echo Park, and I just had to make something I could keep for myself instead of making all those cards to give away, so i made this "sign-thingy". Made it in size 9x6".

Right after this first photo below was taken I had to rescue my sign from being butchered by my cat, she made it very clear that those heart strings would taste absolutely fantastic...





Materiallista | Supply List | Hobbyworld Retailers
  • Martha Stewart Crafts - Heart Button Medium Double Punch 42-25048 
  • Echo Park - 12x12" Reflections Christmas Collection Kit RC55016
  • Bazzill Basics - Thunder Trio #1 White T10-1001 
  • Prima Marketing - Ingvild Bolme - Chalk Edger Branch Bark 891084 
  • Prima Marketing - Paper Roses
  • Martha Stewart Crafts - Red White Twine 41-00205
  • Martha Stewart Crafts - Polar Stamp And Punch 42-25008
  • Misc bling
  • Lace ribbon

http://www.zorcie.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar