söndag 5 juni 2016

12x12" Zentangletavla


I dag vill jag bara visa upp en zentangletavla jag gjort. Som grund har jag använt ett mörkgrått papper som jag ritat cirklar på med hjälp av diverse burkar och dylikt. Tavlan är 12x12" (tum), alltså ca 30,5x30,5 cm.

Nedan följer full bild, samt detaljbilder.

I princip hela tavlan, men jag hade problem att fotografera den, så ni får ha överseende med bildkvaliteten.








Materiallista:

  • Grå cardstock från Bazzill Bazzics att måla på (målade på baksidan som är utan struktur)
  • Svart vattenfast tuschpenna för att dra upp konturer
  • Diverse runda burkar m.m. som mallar för mina cirklar. Ingen linjal dock, alla streck på fri hand, jag tycker personligen det gör tavlorna mer levande om inte allt är spikrakt.
  • Distress Markers, för fler nyanser av det grå, samt skuggning och som slutlig touch-up.
  • Vit och svart Posca Marker i olika bredder, för detaljer, kontraster och highlights.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar