lördag 11 mars 2017

Crochet-A-Long - DROPS Spring Lane - Clue 2



Åh, vad detta är spännande! Det är verkligen en utmaning för mig personligen att virka efter ett så pass detaljerat mönster, det har jag ALDRIG gjort tidigare. Dessutom har jag plockat ihop en kombination av helt egna färger på mitt garn, så det går liksom inte att "se" innan hur varje liten del kommer att se ut när den är klar, utan det blir lite av en spännande överraskelse!

Idag har jag slutfört mina båda rutor och fäst alla trådar. Ledtråd nummer två innebar alltså att få mina cirklar fyrkantiga. Det var jätteklurigt att få ihop det på sina ställen, men jag är nöjd med resultatet!

Så här blev det:



Du som missade mitt förra inlägg där jag berättar mer om Spring Lane-projektet hittar det HÄR!

Nedan vill jag visa upp ytterligare en färgkombination. Den virkas av en familjemedlem, så vi  har möjlighet att se även hur den utvecklas under de följande veckorna!


















Garnfärger i kombinationen ovanför - DROPS Loves You #8

8 nystan / 400g - 02 Begie

4 nystan / 200g - 18 Gammalrosa
3 nystan / 150g - 07 Jeansblå
3 nystan / 150g - 08 Marinblå
2 nystan / 100g - 04 Mellangrå
2 nystan / 100g - 03 Grå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar