söndag 12 mars 2017

Tips på bra virkskola!

I mitt förra inlägg skrev jag om att jag innan jul bara hade koll på fasta maskor när man virkar, och så var det. Men då jag är en nyfiken person av naturen vill jag givetvis veta mer och fortsätta utvecklas om jag hittar något som är roligt!

Med andra ord letade jag på nätet för att hitta sätt att dels lära mig de olika maskorna, men också så jag kan lära mig förstå de (i mina ögon) superkomplicerade virkscheman och beskrivningar som hör till alla större projekt än just grytlappar...

Hos garnleverantören Järbo finns mycket information som är väldigt bra! De har till och med satt ihop en virkskola i flera steg där man lär sig alla de vanligaste maskorna och trixen!

Kolla här:


  • Virkskola Del 1 - Järbo Garn AB
  • Virkskola Del 2 - Järbo Garn AB
  • Virkskola Del 3 - Järbo Garn AB
  • Virkskola Del 4 - Järbo Garn AB

  • Ett annat tips är givetvis att söka info på YouTube, det finns otroligt många skickliga människor som visar på ett tydligt och informativt sätt hur man ska göra. Jag har lärt mig otroligt mycket på bara ett par månader! Jag ska försöka visa upp en del här i bloggen under våren!

    Ett annat tips är att gå med i en handarbetscirkel genom något studieförbund! Finns det ingen på orten där du bor, varför inte starta en själv? Det gjorde jag! Nu träffas vi alla måndagkvällar under våren och det är otroligt inspirerande! Sist var det en dam som visade mig tekniken gaffelvirkning, så det har jag forskat lite kring nu och har ett spännande projekt på gång som jag tänkte visa upp lite längre fram! Det är tänkt att bli en tubsjal, vi får se...

    GAFFELVIRKNING


    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar