torsdag 11 maj 2017

Långsjal & en till mössa

Jag har surfat runt en hel del under våren och låtit mig inspireras av färger och mönster, och jag har verkligen fastnat för hur man använder färgerna för att bygga mönster istället för att använda sig av strukturer.

Här har jag stickat en sjal av ett jättehärligt garn i alpackaull, och till den virkade volangkanten nedtill har jag även testat ett mjölkgarn som är ännu mjukare - och dessutom allergivänligt - gjort på mjölkfiber, en restprodukt vid mjölkproduktion. Med andra ord är det miljövänligt i den bemärkelsen att man låter mer av ursprungsprodukten komma till användning i tillverkningsprocessen och mindre går därmed till spillo!

Nedan visar jag lite olika idéer på hur man kan bära sjalen:

Slängd över axeln

Slängd över båda axlarna så den går omlott mitt fram

Bak och fram

Detaljbild på det vita mjölkgarnet

Omlott fram med ena sidan ut

Och med den andra ut - lite kul när den är osymmetrisk

Och sen som en helt vanlig halsduk

Och givetvis blev det en del garn över, så jag stickade en mössa också:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar