tisdag 11 juli 2017

Crochet-A-Long - DROPS Spring Lane - Clue 11

Dags att montera alla bitarna till en helhet!

Alla trådar på rutorna är fästa och nu kommer jobbet med att hitta "rätt" plats till samtliga rutor, stora som små! Hjälp! Det är minsann ett spännande uppdrag när man har ett gäng fyrfota pälsbollar i samma hushåll... Särskilt som de kan vara exceptionellt hjälpsamma emellanåt.

Givetvis fanns det i mönstret en plan för hur rutorna skulle ligga, MEN, dels har jag ju använt mig av egenvalda färger, och dessutom valde jag att göra extrarutor av två olika sorter så ingenting stämde ju enligt planen så det blev till att höfta lite och flytta runt tills allt kändes bra.



Här är jag mitt i monteringen ungefär. I beskrivningen virkade de ihop sina rutor, men jag fick inte till det så bra så jag valde att sy ihop mina bitar istället.

Här försöker jag fotografera hela filten och Loppan anmäler sig som första inspektör!

Smulan vill också vara med och tycka lite!

"Ja mamma, detta gjorde du bra så här långt!"

Mer information om mitt Crochet-A-Long-projekt går att hitta HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar