lördag 1 juli 2017

Crochet-A-Long - DROPS Spring Lane - Clue 6

Dags för en liten blommig ruta - ursöt! Jag gjorde den i två olika färgvarianter, dels denna nedan, men jag gjorde hälften av rutorna med turkosa blommor istället (i övrigt helt lika), och det blev mest så för att jag varit mer frikostig med det lila garnet än recepten egentligen sa så det tog sonika slut...

Så kan det lätt bli när man från början inte har en aning om hur allt ska bli utan bara får en uppmaning om antal nystan och färger. Man kan givetvis välja att följa recepten slaviskt, men för mig är det viktigt att varje enskild färg får ta plats och synas, och då behöver man ibland byta lite plats här och där.

Nålen instucken i en av rutorna är en stoppnål. Att den har böjd spets är verkligen att rekommendera då man ska montera sina rutor eller fästa trådar, särskilt på ställen där man ska få gömma tråden i partier som inte är helt raka.
Mer info om mina rutor och ledtrådar hittar du HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar