fredag 19 april 2013

Konfirmationskort

Jag har fått ett alldeles nytt uppdrag för en Västeråsbutik, Annelie & Mians, vilket passar alldeles utmärkt då jag arbetar i Västerås i veckorna.  Mitt första uppdrag för dem bestod i att skapa konfirmationskort då det är något som är högaktuellt så här års!

Det första kortet gjorde jag 8x4".


Jag målade de vackra metallrosorna med lite gesso, samma med det kopparfärgade korset som sedan dekorerades med några svarta rhinestones och en pappersros. Den vackra bården har jag skurit ut från ett 12x12" ark med många olika vackra spetsmönster.


Mitt andra kort är 6x4" och jag har dekorerat med ett likadant kors, enda skillnaden är färgen på stenarna. Hjärtat har jag faktiskt klippt ut på fri hand med en helt vanlig sax och inget "flashigt" verktyg, men det finns givetvis verktyg om man tycker det är bättre - eller varför inte rita av ett pepparkaksmått att klippa efter?



Jag önskar er en trevlig helg och MASSOR med härlig kreativitet och skaparglädje!
Ha det så gott så länge!

// Linda | Zorcie

2 kommentarer: